Werkwijze reclamefotografie

In reclamefotografie gaat het om het creëren van een gevoel bij de kijker. Een gevoel dat zegt “dat wil ik ook”. Soms door een perfecte weergave van de realiteit, soms door een complete wereld te maken. In reclamefotografie kan alles. Hier komt creativiteit, het beheersen van het licht en het vakmanschap in een bewerkingsprogramma bij elkaar. Het werk van een reclamefotograaf is om de visie van de klant tot leven te brengen. In een team van creatievelingen waarbij mijn inbreng niet beperkt is tot de uitvoering alleen.

Reclamefotografie: Verleiding met gevoel

Reclamefotografie creëert een gevoel. In het onderstaande geval van de mediterrane warmte die je met olijfolie in huis haalt. Een combinatie van fotografie op locatie en in de studio

  • Before-Olijfolie voor na
    After-Olijfolie voor na
    Voor Olijfolie voor na Na

Horlogefotografie: Het gevoel van luxe

Dit is een voorbeeld van high-end reclamefotografie voor een luxe horlogemerk. Het product straalt perfectie uit. Om dit te realiseren is veel studiowerk nodig. Belichtingen vanuit verschillende hoeken om glans en textuur te laten zien. En daarna veel nabewerkingstijd om het product perfect te tonen.

  • Before-Klaauw Hypernova
    After-Klaauw Hypernova
    Before Klaauw Hypernova After